Training of entertainment professionals

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Carlos Cienfuegos Alvarado, Mtro.
https://orcid.org/0000-0001-9228-1484
Giselle Escalante Castillo, Mtra.
https://orcid.org/0000-0001-8128-6212

Abstract

The article analyzes the origin, reasons and circumstances that motivated the creation of the Bachelor of Entertainment Business Management program, within the Faculty of Communication, within the framework of its 50th anniversary. With a look to the past and present, he reviews the contributions that the program has made to the industry, through the training of entertainment professionals. It begins with a brief description of entertainment in the 21st century and emphasizes the characteristics of the bachelor's degree graduate to, finally, offer an x-ray of both the program and the technological infrastructure that has made it possible for this bachelor's degree to be today - almost 12 years old. of its opening- one of the most recognized programs in our country for its academic quality.

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How to Cite
Cienfuegos Alvarado, C., & Escalante Castillo, G. (2021). Training of entertainment professionals. Sintaxis, 14–154. https://doi.org/10.36105/stx.2021edesp50aniv.09
Section
Artículos
Author Biographies

Carlos Cienfuegos Alvarado, Mtro., Universidad Anáhuac México

Director de la Facultad de Comunicación de la Universidad Anáhuac México. Cuenta con una maestría en Dirección de Empresas del Instituto Panamericano de Alta Dirección de Empresa (IPADE) y es candidato a Doctor en Administración Pública por la Universidad Anáhuac México.

Giselle Escalante Castillo, Mtra., Universidad Anáhuac México

Coordinadora de la Licenciatura en Dirección de Empresas de Entretenimiento, cuenta con una maestría en Comunicaciones Corporativas con especialidad en Branding y es candidata a Doctor en Comunicación Aplicada por la Universidad Anáhuac México.

References

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